A Jobbik II. kerületi önkormányzati képviselője osztja meg észrevételeit kerületünk lakosaival.

2011.02.22. 15:08 Bodor Zoltán

Összecsavarodott villamosok

A múlt héten két beszélgetésen is részt vettem a fonódó-villamosok projekttel kapcsolatban.

Az elsőn képviselői jogaimat gyakorolva Dr. Szalai Tibor második-kerületi jegyző ill. az alpolgármester asszony vázolta fel azokat a problémákat, amit a kerület folyamatosan megküldött az NFÜ (illetve jogelődjei) részére. Szerencsére nem csak általuk tájékozódtam, és néhány igen érdekes dologra derült fény:

1. Az eredeti terveket 2008-ban készítették el, amit egyeztettek is az önkormányzatokkal. Ekkor még csak a Moszkva-tér elérésről volt szó, amit el is fogadtak.

 

2. 2009-ben Hagyó-Vitézy-Steiner trojka nagy nyilvánosság előtt parolázott:Benyújtottuk az EU-nak a terveket! Éljen!!! Igen ám, de ezeket a terveket senki nem ismertette a kerületekkel. Ekkor került bele a Margit-híd alatt átmenő új villamosvonal is a projektbe.

3. Az új vonalra azért volt szükség, mert az első tervek megtérülési mutatói igen szánalmasak voltak, erre nem kaptunk volna pénzt.

4. Szóval egy év alatt találták ki a villamos új nyomvonalát, senkivel nem egyeztetve, lakosságot nem kérdezték meg, szakmai színvonala is kétes volt. Ellenben kifizettek 260 milliót a tervekre, amely összeg kifizetésének szükségességét jelenleg a rendőrség vizsgálja.

5. Miután a kerület felvetett pár problémát, elkezdődtek a tárgyalások. Folyamatosan javítgatták a terveket, néhány térképen magam is láttam különböző internetes oldalakon. De ezek egyike sem hivatalos verzió! Ugyanis mit lehet kezdeni szóbeli ígéretekkel, nem kötelező jellegű "megoldjuk majd ezt is" szólamokkal?

6. Minden ellenkező híresztelés ellenére nem készültek utasforgalmi vizsgálatok, csak a lakosságszám alapján létező becslések. Na ne röhögtessük már ki magunkat!

7. A projekt költsége messze túlhaladja a 6 milliárd körüli összeget! Most tekintsünk el attól az apróságtól, hogy a Főmterv költségszámítása néha igen alulbecsült (lásd a Margít-híd példáját), de arról sem esik szó, hogy az új pályára új kocsikat kell (mert a jelenlegiek nem tudnak rajta közlekedni) vásárolni, mondjuk 30 használt villamos ára 30 milliárdba kerül.

8. Politikai kampány indult a fonódó mellett, amit a VEKE és a hozzájuk közel álló hírportálok már több hónapja folytatnak. Már odáig jutottak, hogy kisajátítással fenyegették meg a kerületet. Ez az eljárás még olyan kiérlelt demokráciában is szokatlan, mint Kongó vagy Gambia.

9. S végül az NFÜ legutóbb nyilatkozata is felvet néhány kérdést.

" A műszaki-gazdaságossági feltételek tisztázása mellett az érintett lakosság bevonása, tájékoztatása, közmeghallgatás szervezése alapkövetelmény." - Eddig nem volt kidolgozva a műszaki-gazdaságossági tanulmány? Lakosságot nem tájékoztatták megfelelően?

"Az első független szakértői vélemény alátámasztja a II. kerület által felvetett kérdések megalapozottságát és jelzi, hogy további vizsgálatok elengedhetetlenek" - Szóval végre elkészült egy független szakértői vélemény is, eddig úgy látszik csak (a fővárostól- VEKE-től) függőek készültek . A kerület aggályai jogosak voltak és nem politikai meccset vívtak! Utoljára: 2009-ben ugyan mit írtak alá a pályázat támogatói, ha még mindig szükségesek további vizsgálatok?

Folyt. köv.

 

 

 

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://bodorzoltan.blog.hu/api/trackback/id/tr142680171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyarló 2011.02.25. 08:34:21

Mi ez a hülyeség?!!

Miért is kéne új villamos az új pályára? A 17, 19, 41-es vonalakon ugyanolyan típusú Ganz villamosok közlekednek ma is, sőt ilyenek jártak –és néha járnak még ma is– a Nagykörúton is.

De ahogy látom a számokkal is hadilábon áll Zoltánunk. Pár éve az 54 méter hosszú, vadonatúj Combino villamosok darabára is csak 800 millió forint volt. Egy ennél sokkal rövidebb használt villamos ne kerüljön már 1 milliárdba darabonként!
süti beállítások módosítása